آرينآرين، تا این لحظه: 14 سال و 3 ماه و 21 روز سن داره

آرين عزيز من

دلنوشته هاي مادرانه

1390/11/24 16:36
نویسنده : مامان سميه
393 بازدید
اشتراک گذاری

سلام عزيز مامان 

وقتي فهميدم باردارم و يه ني ني تو دلم دارم با خدا عهد كردم كه هر روز يه جز قران رو بخونم و همينطور سوره لقمان رو كه ميگفتن در با ادب شدن بچه تاثير داره... منم هر روز اين سوره مباركه رو ميخوندم.. حالا ميخوام نصيحتهاي لقمان به پسرش رو برات اينجا بنويسم تا تو هم اونها رو آويزه گوشت كني و به حول و قوه الهي روزي يه مرد بزرگ بشي.... بيشتر از اينكه آرزو كنم دكتر يا مهندس بشي دعا ميكنم كه انسان باشي و با فضايل اخلاقي بار بياي ....اين از همه چيز برام مهمتره و از خدا ميخوام در تربيت تو كمكم كنه كه من بدون او هيچم.

نصايح لقمان به فرزندش

فرزندم هميشه شكر خداي را به جا آور، براي خدا شريك قائل مشو، زيرا مخلوقي ضعيف و محتاج را با خالقي عظيم و بي نياز  برابر نهادن ظلمي بزرگ است.

فرزندم: اگر عمل تو از خردي چون ذره اي از خردل در صخره هاي بلند كوه يا آسمانها و يا در قعر زمين مخفي باشد از نظر خدا پنهان نخواهد بود و در روز رستاخيز در حساب اعمال تو منظور خواهد شد و به پاداش يا كيفر آن خواهي رسيد.

فرزندم: نماز را بپاي دار! تا ارتباط تو با خدا محكم گردد و از ارتكاب فحشا و منكر مصون باشي و چون به حد كمال رسيدي ، ديگران را به معروف و تهذيب نفس و تزكيه روح دعوت و رهبري كن و در اين راه در مقابل سختيها صبور و شكيبا باش.

فرزندم: نسبت به مردم تكبر نكن و به ديگران فخر مفروش كه خدا مردم خودخواه و متكبر را دوست ندارد. خود را در برابر ايشان زبون مساز كه در تحقيرت خواهند كوشيد، نه آنقدر شيرين باش كه تو را بخورند و نه چندان تلخ باش كه به دورت افكنند.

فرزندم: در راه رفتن نه به شيوه ستمگران گام بردار ونه مانند مردم خوار و ذليل ، و به هنگام سخن گفتن آهسته و ملايم سخن بگو زيرا صداي بلند،بيرون از حد ادب و مشابه به حيوانات است. 

فرزندم: از دنيا پند بگير و آن را ترك نكن كه جيره خوار مردم شوي و به فقر مبتلا گردي و تا آنجا خود را در بند و گرفتار دنيا نكن و در انديشه سود و زيان آن فرو مرو كه زياني به آخرت تو رساند و از سعادت جاودان باز ماني.

فرزندم: دنيا درياي ژرف و عميقي است كه دانشمندان فراواني را در خود غرق كرده  است پس براي عبور از اين دريا، كشتي از ايمان و بادباني از توكل فراهم كن و براي اين سفر توشه اي از تقوا بيندوز، و بدان و آگاه باش كه اگر از اين راه پر خطر برهي، مشمول رحمت شده اي و اگر در آن دچار هلاك شوي به غرقاب گناهانت گرفتار گشته اي.

فرزندم: در زندان شب و روز زماني را براي كسب علم و دانش منظور كن و و در اين راه با دانشمندان همدم و همراه شو و در معاشرت با آنها شرط ادب را رعايت كن و از مجادله و لجاج بپرهيز تا تو را از فروغ دانش خود محروم نسازند.

فرزندم: هزار دوست اختيار كن و بدان كه هزار رفيق كم است و يك دشمن ميندوز و بدان كه يك دشمن هم زياد است.

فرزندم:دين مانند درخت است ايمان به خدا آبي است كه آن را ميروياند. نماز ريشه آن ، زكات ساقه آن، دوستي در راه خدا شاخه هاي آن، اخلاق خوب برگ هاي آن و دوري از محرمات ، ميوه آن است. همانطور كه دخت با ميوه خوب كامل ميگردد ، دين هم با دوري از اعمال حرام تكميل ميگردد. 

مامان جونم اميدوارم همه اين نصيحتها رو كه راز سعادت و جاودانگي هستن رو در زندگيت بكار ببري.دوستت دارم و برات بهترين ها رو ميخوام پسر گلم.بوس بوس 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)